IMAM

IMAM

"Pendekatan pengarang bukan sahaja mementingkan jalan cerita tetapi setiap episod yang dikemukakakn adalah berdwi-fungsi"

"Gayanya pula menggunakan kombinasi antara yang konvensional dengan cara baharu, yang tidak biasa dilakukan pengarang-pengarang sebelum ini"

"Walaupun melakukan peruahan itu penuh liku dan cabaran, perubahan itu sendiri tidak dapat ditahan-tahan, seperti kata Haji Mihad, ia laksana cahaya yang terkurung yang akan mencari jalan merembas keluar melalui rongga atau retak biar seseni apa sekalipun"

"Novel ini lebih daripada sekadar menghiburkan"
-Laporan Panel Hakim-

HADIAH NOVEL NASIONAL merupakan kesinambungan tradisi Utusan Publications & Distributors bersama Utusan Melayu-Public Bank yang prihatin terhadap pembangunan sastera tanah air. Sayembara ini ditaja sebagai mengenang jasa tokoh penulis yang telah berjuang bersenjatakan ketajaman mata pena demi kemajuan begara dan jagat raya. Selumayan hadiahnya, sayembara ini berhasrat menampilkan karya-karya terunggul dan mutakhir.

*705 halaman

2 saya bertanya..:

sy baca buku ni ketika matrik tahun 1997..masa tu rakan sebaya tak berapa berminat nak baca buku seumpama ini..

November 3, 2008 at 9:08 PM  

hehe..ermm..seronok kan ceritanya.. tapi saya masih meletakkan 'Daerah Zeni' A.Samad Said sebagai novel yang paling best pernah saya baca :) orang lain xde perasaan dgn apa yg kita minat.. jika mereka ada perasaan tentu sekali berebut nak baca dulu kan? :)

November 7, 2008 at 4:54 AM  

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds