HADHARAH ISLAMIYYAH

BUKAN ISLAM HADARI

Yang jelas, Islam Hadhari adalah di antara perkara yang boleh dimasukkan ke dalam perbuatan bidaah dan boleh menyesatkan. Ini disebabkan ia boleh dikira mewujudkan Islam dalam bentuk baru dengan hanya menggunakan perkataan Islam, dan beramal dengan sebahagian ajaran Islam, dan mengingkari sebahagian yang lain. Dalam masa yang sama Islam Hadhari dicemari dengan perkara-perkara yang menyanggah ajaran Islam dalam mengendalikan urusan politik dan pentadbiran, seperti politik wang, rasuah, menyalahgunakan kuasa, menentang hukum Allah secara berterangan dan lain-lain. Dalam urusan ekonomi pula mereka masih meneruskan muamalah riba, mengeluarkan lesen bagi kegiatan maksiat, amalan monopoli oleh golongan tertentu dan lain-lain. Manakala aspek hiburan pula mereka lakukan apa sahaja dengan mrentasi batas-batas agama.

"Keunggulan Islam dan keagungan tamadunya tiada tolok bandingan. Justeru buku ini memperjelaskan fikrah sebenar dan menyanggah kekeliruan Islam Hadhari. Patut menjadi tatapan dan renungan, bukan sahaja bijak pandai Islam, malah orang-orang yang cintakan kepada kebenaran" - Dato' Dr. Haron Din (Timbalan Mursyidul Am PAS)

"Satu penjelasan yang mantap untuk menidakkan kecelaruan fahaman Islam yang terpesong ciptaan Umno" - Dato' Ishak Baharom (Mantan Mufti Selangor)

*206 halaman

0 saya bertanya..:

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds