RAHSIA 7


RAHSIA 7

Allah s.w.t telah menghiasai 7 perkara dengan 7 perkara. Kemudian Allah s.w.t menghiasai pula tiap-tiap 7 perkara itu dengan 7 perkara yang lainya. Untuk mengkhabarkan kepada orang-orang yang berilmu bahawasanya 7 itu mempunyai rahsia yang sangat besar dan kedudukan yang agung disisi Allah s.w.t

Allah s.w.t menghiasi angkasa dengan 7 lapis langit. Kemudian Allah s.w.t menghiaskannya dengan 7 bintang. Allah s.w.t juga menciptakan bumi tempat tinggal kita, terdiri daripada 7 lapis pula. Setelah itu Allah s.w.t menciptakan bumi dengan 7 lautan yang besar dan Neraka terdiri daripada 7 pintu. Kemudian Allah s.w.t juga menjadikan 7 ayat surah Al-Fatihah sebagai pembukaan kitab. Di dalam ibadah haji kita juga disuruh mengerjakan 7 kali tawaf, sa'i dan melontar.

Allah w.w.t menjadikan seminggu itu terdiri daripada 7 hari. Di dalam hari-hari tersebut ada kelebihan dan kenangan yang merupakan rahsia keutamaannya. Allah s.w.t sangat besar kekuasaaNya dan sangat tinggi kalimatNya serta berterusan nikmatnya. Semoga kita semua mendapat keredhaannya. Amiin, insyaAllah.

* 194 halaman

0 saya bertanya..:

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds