PENENANG JIWA


PENENANG JIWA
PENGUBATAN & RAWATAN
.
Manusia hanya akan beroleh ketenangan apabila fitrah dan rohaninya terisi, subur dan sihat. Yang dimaksudkan dengan kerohanian yang subur dan sihat ialah persediaan dan keteguhan hatinya untuk mengalahkan musuh-musuh batin, iaitu syaitan dan hawa nafsu. Musuh batin ini sangat payah untuk ditumpaskan jika kita tidak mempunyai persediaan yang lengkap.
.
Oleh itu , hendakanlah memperbanyakan ibadah serta amalan-amalan sunat yang boleh membantu untuk meningkatkan diri di sisi Allah. Jadikanlah rasa kehambaan yang mendalam kepada Allah sebagai asas terhadap ibadah yang dilakukan. Allah akan menilai semua usaha-usaha tersebut jika dilakukan dengan ikhlas semata-mata keranaNya.
.
Ia Maha Mengetahui akan rahsia-rahsia tersembunyi. Segala sesuatu yang di dalam hati manusia adalah milikNya jua. Berserahlah kepadanya untuk mencapai ketenangan hidup di dunia dan kebahagiaan di akhirat.
.
* 438 halaman.

1 saya bertanya..:

salam. nak tanye. buku penenang jiwa 2 brapa harge awak beli.n kt ne. n.. citer r skit pasal buku law of attraction.. byk kali sy dgr org sebut..

September 28, 2009 at 9:47 PM  

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds